Moustapha Kassem | i3S Library Talks | Ep 4

Subscrever: iTunes | Spotify | RSS

Moustapha Kassem is a doctor at heart. As such, he is a researcher attuned to the increasing clinical needs, which prompts him to readily take on the challenges in the lab thinking how the outputs could benefit patients. This mindset certainly inspired him to co-found the Center for Clinical Stem Cell Therapy at Odense University Hospital. Down-to-earth and attentive to his surroundings, Kassem offers in this interview a sound perspective of how distorted information can get nowadays, much to the detriment of the scientific method.

Moustapha Kassem é, acima de tudo, médico. Como tal, é um investigador bastante sensibilizado para as crescentes necessidades clínicas, o que lhe dá motivação para encarar os desafios no laboratório sempre com os potenciais benefícios para o paciente em mente. Foi certamente esta mentalidade que o inspirou a cofundar o Center for Clinical Stem Cell Therapy, na Odense University Hospital. Pragmático e atento ao que o rodeia, Kassem fala da desinformação a que assistimos hoje em dia e consequente descredibilização do método científico.