Seg20Mai10:00Seg11:00Seminário | “Tips for team parenting”: Citizen science as a tool for implementing research on coparenting to the daily lives of new parents. Experiences from a pilot project in Finland10:00 - 11:00(GMT+01:00) Sala 243 - FPCEUPTipo de eventoSeminárioLocalFaculdade de Psicologia e Ciências da Educação

No dia 20 de maio, pelas 10:00h, na sala 243, a Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto (FPCEUP), Anna Rönkä, da Universidade de Jyväskylä, para uma conferência a ter lugar no Seminário “Tips for team parenting”: Citizen science as a tool for implementing research on coparenting to the daily lives of new parents. Experiences from a pilot project in Finland.

A iniciativa está a ser organizada por Marisa Matias e Paula Mena Matos, docentes e investigadoras da FPCEUP.

A entrada é livre, mas sujeita a inscrição prévia no seguinte formulário.

>> Download cartaz

Sobre a convidada:
The aim of this presentation is to introduce a new science communication practice to activate and support new parents. The topic of the project is coparenting, that is, how parents support each other and share responsibilities, a factor which is known to be an important resource for new parents of today. Based on principles of citizen science, this new practice aimed at renewing science communication and strengthening its societal impact. Citizen science in our project meant that instead of sharing information, we aimed at activating parents to use our tips and give feedback.  The new model was piloted in November-December 2023 in the Wellbeing County of Central Finland in collaboration with family professionals working in local maternity clinics and family centers. This presentation is based on the experiences of the pilot project in targeting the focus group and activating them by using research-based tips.

Ao participar neste evento, autorizo que a FPCEUP – Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto faça a recolha do áudio e/ou da minha imagem em fotografia, vídeo ou outra forma de media.
Os dados recolhidos serão utilizados para registo (arquivo) do evento e poderão ser usados para a sua disseminação nos canais de comunicação da FPCEUP e para a produção de material de divulgação da Faculdade.
By participating in this event, I grant permission to the Faculty of Psychology and Education Sciences of the University of Porto (FPCEUP) to capture the audio and/or my image in photographs, video, or any other media format.
The data collected will be used for archive, for the eventual dissemination of the event via FPCEUPs media channels and for the production of promotional material concerning the Faculty.
×Fechar